In George Millers prequel Furiosa: A Mad Max Saga, die in wereldpremière gaat in Cannes, is er veel lawaai, veel geweldige achtervolgingen en vooral veel mannen met blote borsten.
“Ik ben nog nooit zo alleen geweest als tijdens het maken van die film. Ik wil er niet te diep op ingaan, maar alles waarvan ik dacht dat het makkelijk zou zijn, was moeilijk. Praat over 20 jaar nog maar eens met me. Door het zware opnameschema was ik heel vaak alleen en Furiosa is een personage dat heel erg in haar hoofd leeft en heel erg stil is, dus alles om me heen zorgde voor dat gevoel van isolement,” zei Anya Taylor-Joy over de dystopische Furiosa die vijf vrouwen gaat redden van de kwaadaardige woestijncappo Immortan Joe. In de prequel wordt Furiosa van jongs af aan ontvoerd door een andere woestijnoverheerser, Dementus (Chris Hemsworth), maar ze stapt over naar Joe.
“Alle personages komen op een andere manier bij me binnen”, vertelde de actrice aan Deadline. “Soms heb ik het gevoel van ‘Oh, ik heb net iets meegemaakt, ik kan het verhaal achteraf vertellen. Ik ga het nog steeds voelen, maar ik heb wat meer ruimte tussen de emoties van het personage en die van mezelf. Een groot deel van de maandenlange productie bestond uit het opnemen van een 197 shots lange achtervolgingsscène waarin Taylor-Joy’s Furiosa sprong, rende en ergens hing.