Subscribe Now
Trending News

Blog Post

Disney+ zet het mes in eigen streamingsplatform
Nieuws

Disney+ zet het mes in eigen streamingsplatform 

CEO Bob Iger zegt dat hij er zich van bewust is dat Disney+ veel inhoud heeft die niet noodzakelijkerwijs leidt tot de groei van de abonnees. Naar eigen zeggen kijkt men er dan ook naar om de inhoud op het streamingsplatform te verminderen op een manier die geen enkele impact zou hebben op de abonnees.

Iger zei dat toen Disney+ drie en een half jaar geleden gelanceerd werd dat het als doel had om de wereldwijde abonnees te laten groeien. Net als bij de concurrentie komt de focus nu op inkomsten te liggen en dat heeft geleid tot kostenbesparingen. Een van de uitdagingen is de marketing, wat belangrijk is met titels als The Little Mermaid, Guardians of the Galaxy Vol. 3 en Elemental die ook in de bioscoop moeten aanslaan.

“Als je veel content maakt, moet alles op de markt worden gebracht. Je geeft dan een hoop geld uit aan marketing die uiteindelijk geen effect heeft op het resultaat, behalve op de marketingkosten die alsmaar hoger worden.” aldus Bob Iger.

CFO Christine McCarthy treedt Igers visie voor kostenbesparende initiatieven bij, waaronder dus het verwijderen van heel wat titels op Disney+.  “Zoals Bob al zei, maken we uitstekende vooruitgang met onze kostenbesparende initiatieven en liggen we op schema om de efficiëntiedoelstellingen die we vorig kwartaal hebben geschetst te halen of te overtreffen,” zei McCarthy. “In het tweede kwartaal hebben we een herstructureringslast van ongeveer 150 miljoen dollar, voornamelijk in verband met ontslagvergoedingen. We verwachten momenteel dat we in de rest van dit boekjaar nog ongeveer 180 miljoen aan extra kosten zullen hebben. Het grootste deel daarvan wordt in het derde kwartaal verwacht. Als gevolg daarvan zullen we bepaalde content van onze streamingplatforms verwijderen. In de toekomst zijn we van plan minder content te plaatsen.”

Disney is bezig met het ontslaan van 7.000 personeelsleden en wil de kostenbesparingen van 5,5 miljard dollar halen of overtreffen. Disney+ verloor 4 miljoen abonnees in het kwartaal dat eindigde op 31 maart.

Ook Warner Bros. Discovery heeft onder leiding van CEO David Zaslav inhoud verwijderd en komende producties geschrapt, en dit naar verluidt met het oog op belastingafschrijving. Meer dan 81 titels werden eind 2022 verwijderd op HBO Max.

Bron: Indiewire

Related posts